در دنیای جدید رسانههای فارسی زبان، چهرههای جدیدی در حال ظهور هستند که توجه مخاطبان ایرانی را در سراسر جهان به خود جلب میکنند. نیلوفر خوشیاری، یکی از این چهرههای نوظهور است که به عنوان یک شرکتکننده جوان و خوشاستایل در برنامه زن روز، از همان ابتدا نگاههای بسیاری را به سوی خود جلب کرد.
این برنامه که در استانبول فیلمبرداری و از طریق یوتیوب پخش میشود، جانشین برنامه پرحاشیه عشق ابدی است و نشاندهنده جریان جدیدی در سرگرمیسازی برای مخاطب ایرانی خارج از کشور است.
مشخصات نیلوفر خوشیاری
| عنوان | توضیحات |
|---|---|
| نام کامل | نیلوفر خوشیاری |
| متولد | ۱۳۷۷ |
| محل اقامت فعلی | آنکارا، ترکیه |
| ملیت | ایرانی |
| وضعیت تاهل | متاهل (همسر: رضا اشرفی دندانپزشک) |
| حرفه(ها) | دانشجوی معماری، وبلاگنویس/اینفلوئنسر مد و فشن |
| رشته تحصیلی | معماری |
| اینستاگرام | @niloofarkhoshyari |
***



دانشجوی متاهل معماری و علاقهمند به مد و فشن
نیلوفر خوشیاری شخصیتی چندوجهی دارد: یک دانشجوی معماری، یک وبلاگنویس و اینفلوئنسر فعال در فضای مجازی، و یک رقیب در یک برنامه تلویزیونی! تصاویری که نیلوفر در شبکه اجتماعی خود به اشتراک میگذارد، عمدتا بر روی استایلهای مختلف و تحصیل او در رشته معماری متمرکز است.
نیلوفر خوشیاری که یک دانشجوی معماری است با همزمان با یک دانشجوی دندانپزشکی به نام رضا اشرفی ازدواج کرده است. البته در برنامه زن روز به صورت عمومی این موضوع را تایید نکرد.

مشخصات و زندگی نیلوفر خوشیاری
نیلوفر خوشیاری یک زن جوان متولد سال ۱۳۷۷ ایرانی است که در حال حاضر در آنکارا، پایتخت ترکیه، زندگی میکند. او تقریبا از سال ۱۳۹۸ به آنکارا مهاجرت کرده است.


معماری مد و فشن
نیلوفر دانشجوی رشته معماری در یکی از دانشگاههای معتبر آنکارا است. او هدف خود را «تلفیق هنر معماری با مد و فشن» عنوان کرده است. از نگاه او، هر دو رشته بر پایه «خلاقیت، زیبایی و خلق آثار چشمنواز» بنا شدهاند.

این رویکرد به او عمق فکری و دیدگاهی منحصربهفرد در دنیای اشباعشده اینفلوئنسرهای مد میبخشد. او با پیوند زدن مفاهیمی چون دقت، ساختار و هوشمندی که از معماری میآید، به دنیای مد، برندی برای خود میسازد که هم خلاق و هم هوشمند است.
حضور در فضای مجازی
پلتفرم اصلی نیلوفر برای تعامل با مخاطبان، حساب اینستاگرام او با شناسه @niloofarkhoshyari است. در زمان شروع مسابقه، او حدود ۸۰ تا ۸۹ هزار دنبالکننده داشت. محتوای صفحه او عمدتاً بر نمایش «زندگی شخصی و دانشجویی» متمرکز است تا حس صمیمیت با مخاطب ایجاد کند.

نیلوفر در میدان رقابت «زن روز»
ورود به «زن روز» نقطه عطفی در مسیر حرفهای نیلوفر بود. او با یک کانسپت مشخص وارد شد: «یک اینفلوئنسر که به اکران یک فیلم کلاسیک دعوت شده است». استایل او شامل یک لباس کوتاه گلدار، جوراب نازک مشکی و یک گردنبند بود اما با بازخورد کاملاً منفی داوران روبرو شد.
- شیرین مقدم: به عدم هماهنگی اکسسوریها با لباس انتقاد کرد.
- پدرام علیزاده: معتقد بود که استایل او نقطه تمرکز مشخصی ندارد.
- مارال صفری: جنس پارچه لباس را نامناسب دانست.
درگیریها و تنشها
فضای پرفشار مسابقه به سرعت باعث ایجاد تنش شد. در قسمت اول، هدیه، یکی دیگر از شرکتکنندگان، نظرات منفی خود را درباره نیلوفر ابراز کرد. این تنش در قسمت دوم به «دشمنی و نفرت» تعبیر شد. در قسمت چهارم نیز یک بگو مگو میان نیلوفر و شیرین مقدم، یکی از داوران، شکل گرفت. این اتفاقات، او را در یک روایت کلاسیک برنامههای واقعنما قرار داد: رقیبی که با شکست زودهنگام روبرو میشود اما پتانسیل بازگشت را دارد.
نیلوفر خوشیاری نمادی از نسل جدید چهرههای رسانهای ایرانی است؛ تحصیلکرده، مسلط به ابزارهای دیجیتال و آگاه به برندسازی شخصی. داستان او در بستری فرامرزی روایت میشود که در آن محتوا توسط ایرانیان برای ایرانیان، اما خارج از مرزهای ایران تولید میشود. آینده او نشان خواهد داد که آیا «زن روز» سکوی پرتابی برای شهرت بیشتر او خواهد بود و آیا میتواند برند «معمار استایل» خود را با موفقیت تثبیت کند یا خیر.




